Sunday 20 November 2011

❤••❤..being a DOCTOR & FISIO for ummah..❤••❤


>>BEING A DOCTOR or FISIO is not just treating the patient herself, it is about her, family, friends and all about his life. Treat them as a whole, they need ur 'ears' rather than ur 'eyes'. So please lend ur 'heart' there..

>>BEING A DOCTOR or FISIO for ummah is not just about medical field, but how are you going to serve for rahmatan lil 'alamin...

SO, NEVER GIVE UP!! BE A STRONG GIRL !! TRY UR BEST NO MATTER WHAT AND FORGET THE REST! :)

==================================

Di jalan Allah,persahabatan ini bukan milikku dan bukan jua milikmu..Persahabatan ini adalah perancangan drpd Allah yang mengetahui segala rahsia.Kerana DIA lah aku mengenalimu dan jua telah menetapkan ukhwah i2..Pasti terukir 1001 kenangan dan kasih sayang.Smuanya kerana Allah..Sungguh,bukan kerana selain daripadaNya..♥♥~

~Ya Allah..aku belum nampak akan kebaikan di sebalik kepedihan ini dgn ilmuku yg terbatas..Tapi aku yakin ya Allah, ilmuMu Maha luas..pasti ada kebaikan yg masih terselindung di sebalik musibah ini..yang ketika ini tidak mampu aku fikirkan dan bayangkan..Ampunkan aku ya Allah, kerana tak mampu membayangkan rencanaMu yg sempurna..Aku hanyalah seorang hamba Allah yang kerdil lagi hina..aku ini serba kekurangan, namun aku punya satu impian…aku mahu menjadi insan yang baik..insan yg melakukan kebaikan supaya orang lain mendapat manfaat darinyatetapi jika aku tidak mampu, janganlah kiranya aku berbuat kejahatan, atau kejahatan dalam kebaikan…biarlah aku berdiam diri andai aku masih belum bersedia dan aku mohon biarlah aku menjadi kuat untuk berbuat kebaikan..dengan itu aku akan sentiasa berusaha.ya Allah… redhailah daku selama aku bernafas di dunia ini…~

✿..GOLONGAN SEDIKIT..✿

Salahkah jika aku MENGIKUTI golongan yang sedikit?
Salahkah jika aku MENCINTAI golongan yang sedikit?
Dan salahkah aku jika BERHARAP menjadi golongan yang sedikit?

“ Sedikit sekali dari hambaKu yg bersyukur.” (Saba’:13)
“ ..Sedikit sekali kalian beriman kepadaNya. (Al Haaqqah:41)
“…Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh, dan amat sedikitlah mereka ini.” (Shaad : 24)

p/s : Ujian syukur itu lebih hebat berbanding ujian sabar..kita mendapat nikmat yang Allah rezekikan pada kita, kadang-kadang kita terlupa siapa kita..dan membuatkan kita ta'ajub dengan diri sendiri. Allah..siapa kita dipandanganNya?

••►✿••►✿••►✿••►✿••►✿••►✿••►✿••►✿••►✿••►✿••►

kepada 'dia' :
ღ¸.•´¯)¸.•✿..Takpe, ABAIKAN saya sekarang, Allah sayang..Allah redha. Lepas ini dah HALAL kalau awak ABAIKAN saya, Allah MARAH..Letakkan ‘abai’ pada MASA yang sesuai..:)

>>> credit to 'dia' : JANGANLAH mencintai akan diri ini seandainya MENCINTAI Allah pun masih BELUM dirimu mampu...(。◕‿◕。)

ღ¸.•´¯)♥..Aku BELUM tentu akan menikahi orang yang aku cintai tapi aku akan MENCINTAI orang yang aku NIKAHI..semoga diriku bakal menjadi PENYEJUK MATA kepada seorang LELAKI yang BAIK suatu ketika nanti..
insyaAllah..ღ¸.•´¯)♥

p/s : jodohku masih JAUH..andainya dirimu adalah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa KASIH dalam hatiku juga hatimu. Itu JANJI Allah..~

No comments:

Post a Comment